Köpvillkor

Försäljningsvillkor
Lagd order hos Flyfisherman innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på Flyfisherman är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara 18 år. Vi levererar inom Sverige.

Frakt- och leveranssätt
Vid beställning av oss så sker leverans av din beställda vara med DHL ServicePoint till ditt närmsta utlämningsställe.

Undrar du vart du hittar just ditt närmsta utlämningsställe kan du söka på det genom att klicka på denna länk: www.servicepointinrikes.se

  • Fraktkostnad 59kr, fraktfritt när ni handlar för mer än 299kr.
  • Små lätta paket som kan rymmas i ett brevinkast kommer att skickas med posten
  • Större och skrymmande paket skickas ej till ombud, dessa hämtas direkt på terminal

  • Leveranstid
    Om vi har varan i lager så skickas varan inom 1-3 helgfria arbetsdagar. Beställningsvaror tar något längre tid beroende på tillgången hos våra leverantörer.

    Priser och produktbilder
    Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer.

    Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

    Flyfisherman reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan.
    Vid eventuella felaktigheter förbehålls Flyfisherman rätten att korrigera detta i efterhand.
    Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.
    Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

    Orderbekräftelse på din lagda order
    Det är viktigt att du har fyllt i din korrekta e-postadress eftersom att det är dit vi skickar en orderbekräftelse direkt efter köp (kolla er skräppost). Om du mot förmodan inte skulle få en bekräftelse kan du kontakta oss på 08–580 253 05 för att förvissa dig om att orden verkligen kommit fram.

    Betalningsalternativ
    Vi erbjuder våra kunder olika betalningsalternativ. Kortbetalning, faktura, delbetalning samt direktbetalning via din internetbank.

    Klarna Checkout
    Hos Flyfisherman så använder vi oss av Klarna Checkout för privatkunder.
    Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom kortbetalning eller direktbetalning via bank. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan.

    För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

    Ångerrätt/retur & byten
    Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar. En förutsättning är att produkten returneras i sin orginalförpackning, att den är helt oanvänd och i oskadat skick, att alla märkninglappar, klistermärken och liknande sitter kvar.

    När ni ska returnera en vara så måste ni ta kontakt med oss innan detta sker, Vi står inte för kostnaden för returer om det inte gäller en reklamation.

    Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila på info@flyfisherman.se eller ringa på 08–580 253 05. Vi behöver följande information:


    • Ordernummer (står på fakturan)

    • Ditt namn och kontaktuppgifter

    • Antal och namn på de produkter som önskas returneras

    Flyfisherman skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för kostnad för returen och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.

    Fraktavgift vid retur
    Flyfisherman skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för kostnad för returen och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.

    - Vid retur pga. reklamation bekostas returfrakten av Flyfisherman
    - Vid retur pga. ångerrätt bekostas returfrakten av kund

    - Vid byte bekostas returfrakten av kund och den nya varan skickas ut på bekostnad av Flyfisherman

    Reklamation
    Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt för att hjälpa dig lösa problemet. Skicka ett mail till info@flyfisherman.se eller ring 08–580 253 05 och beskriv felet.

    Sortiment
    Sortimentet på webshopen och i vår fysiska butik kan skilja sig.

    Falska beställningar
    Vi polisanmäler alla falska beställningar och beställningar gjorda med stulna kortnummer. I varje sådant fall gör vi allt vi kan för att hjälpa Polisen i utredningsarbetet.

    Transportskador
    Om varan är skadad eller saknas skall detta anmälas till Flyfisherman på 08–580 253 05 direkt när ni tagit emot postpaketet. Om varan skadas eller kommer bort under transporten svarar vi för att ny leverans sker utan extra debitering. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador. OBS! Ser du att kartongen är skadad vid leveranstillfället så ska du anmäla det direkt till distributören vid mottagandet av varan. Upptäcker du skadan när du packar upp din vara så måste du anmäla det till oss inom 5 arbetdagar från mottagandet av varan.

    Outlösta paket
    Ej uthämtade paket - vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 200: - om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.

    Epostadresser
    Vid beställning så kommer era epostadresser att sparas för utskick av nyhetsbrev och annan relevant information.

    Copyright
    Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Flyfisherman eller dess leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

    Reservation
    Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehåll och priser på webshopen.

    Orders outside Sweden
    We do not ship any goods to any foreign country at this point. But if you live in either Finland, Norway or Denmark, we can arrange so we can send your package to a delivery service near the border, but this is fully up to you to arrange.

    Företaget

    Flyfisherman är ett varumärken som ägs och drivs av:

    Intropris Vårby AB
    Org.nr: 559046-3419

    info@flyfisherman.se

    Adress (Ej butik, endast kontor):
    Rönnbärsgatan 5
    598 37 Vimmerby

    Vi erbjuder alltid:

    Fri frakt över 499 kr

    14 dagars öppet köp

    1 års garanti

    Köp rätt utrustning!

    08 – 740 20 20 Kundtjänst